Hi ha tres coses que hem de dir.
La primera és, per què no et feies aquesta pregunta abans?. En altres paraules, quan alguna cosa dolenta em passa a mi, és aquí quan comencem a preguntar-nos sobre Déu, però és que coses dolentes han estat passant al llarg dels segles. La Bíblia és plena de discussions al respecte. Tot el llibre de Job tracta d’això. Job va tenir una vida terrible, pitjor que la que qualsevol persona que conec.
Segona; hi ha una resposta filosòfica. La resposta filosòfica és que, si tens un Déu tan gran i tan poderós com perquè et puguis molestar amb ell per no aturar el sofriment, llavors també tens a un Déu tan gran i tan poderós com per tenir bones raons –que no pots comprendre- per no aturar-lo. No pots dir: “ja que no puc pensar en cap raó per la qual Déu no ha aturat el sofriment, segur que no n’hi ha cap”. Això no té sentit. Si tens a un Déu tan gran com per molestar-te amb ell, tens un Déu tan gran com per ser més savi que tu. Filosòficament això té sentit, però no és de consol per algú que està en dolor.
En tercer lloc, la resposta més personal és aquesta: jo no sé la raó exacta del teu sofriment. Però sí que sé quina no és la raó. No és que Déu no t’estima. El cristianisme és únic entre totes les religions del món ja que diu que Déu va venir a la terra i es va involucrar en el nostre patiment per poder un dia destruir-lo sense destruir-nos a nosaltres.
Al llarg dels anys, com a pastor i com sofrent, això ha estat el que més ha ajudat al meu cor. Jesús pateix, Ell entén; no tenim un Déu remot. Ell ha de tenir una bona raó per no aturar-lo. I no pot ser que no m’estima, i sinó, mira el que Ell va fer a la creu.
Tim Keller ha fundat "Redeemer Presbyterian Church", una de les esglésies més interessants que hi ha hagut a New York. Ara està sent tractat de càncer i el text anterior és una traducció del que va dir quan li van preguntar Per qué va permetre Déu el Coronavirus? des Premier on Demand.
Imatge de Peter H
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada